نمی‌دانم به تلپاتی یا دورآگاهی(لفظ فارسی که تابحال خودم نشنیده بودم!) اعتقاد دارید یا نه؟این قبیل اتفاقات زیاد برای من پیش می‌آیند.

اما امشب یکی از قشنگ‌ترین تلپاتی‌های عمرم اتفاق افتاد.از صبح توی فکر این بودم که الان که اکثر خوانندگان برنامه‌ی کنسرت گذاشته‌اند چرا گروه چارتار که مدت‌هاست منتظر کنسرتش هستم هیچ کنسرتی برگزار نمی‌کند تا این که همین یک ساعت پیش وقتی صفحه‌ی فیسبوکم را باز کردم با پستی از پیج این گروه مواجه شدم که نشان از کنسرت دوم و سوم اسفند در تهران می‌داد.سریع از ذهنم گذشت که به دوستم پیام بدهم و این خبر را به او هم اطلاع بدهم تا گوشی را که کنار دستم روی میز بود برداشتم دیدم همان دوستم در حال تماس‌گرفتن است!!!با حیرت جواب دادم و متوجه شدم که او هم می‌خواسته همین را به من بگوید.و جالب این‌جا بود که منبع دریافت خبر هم از جانب او جای دیگری بود.اما همزمان با هم از آن اطلاع پیدا کرده بودیم و همزمان هم قصد اطلاع دادن به دیگری را داشتیم.

+کلمه تله پاتی نخستین بار توسط فردریک مایزر(Fredric Mayrers)  یکی از پایه گذاران انجمن تحقیقات روانی انگلستان بکار گرفته شده است. این کلمه که از دو لفظ یونانی مشتق شده یکی تله Tele به معنی دور و دیگری پاتوسPathos به معنی احساس می باشد که در واقع احساس از دور معنی می دهد.این پدیده شامل دو بخش می شود. یکی انتقال فکر و احساس به قصد اشخاص دیگر و دیگری دریافت افکار و احساس دیگران که آن را فرایابی می نامیم.